Anak Clingy


Assalamualaikum w.b.t
Salam Aidiladha awak. Dah mula bekerja hari ini setelah 5 hari cuti raya. Raya sakan naa mentang-mentanglah cuti lama kan. Bila lagi nak ambil peluang bercuti bersama-sama keluarga. iye dop? Yang paling best bila anak-anak boleh sama-sama bercuti.

Tetiba nak bercakap pasal anak clingy. Parents out there mesti paham bebeno dengan sikap anak yang quite clingy ni. Me one of them. Anak ilaa kuat sangat meragam lebih-lebih lagi bila berhadapan dengan ramai orang dan suasana bising dan panas. dia cepat sangat clingy tau tak. kesian dia sebab campur dengan sakit uluran dia.

one of saudara asben bagitahu kanak-kanak uluran ni dia mudah stress. Kesian anak mama. Terpaksa tanggung benda-benda macam ni pada usia 1y 8m. next appoinment will be on 16/09 dekat HUSM tapi baru jumpa dr surgery bukan untuk set appoinment surgery. sadis betol nak ikut prosedur sampai makan masa sebulan.

two weeks ago kami pergi kenduri saudara asben. MashaAllah Aqil memang betol-betol meragam. Ilaa terpaksa stay dalam kereta almost 3 jam sebab kesian jugak mertua ilaa. mestilah kena pi jumpa saudara mara sebab nak jumpa dorang bukan senang. masing-masing dah berkeluarga dan tinggal pula jauh bukan satu tempat je.

Ilaa harap sangat small ot untuk uluran Aqil dapat dilakukan dengan segera. Kesian sangat dia kalau sembelit , uluran dia mesti bengkak. Dahlah bila sembelit, dia terus nangis. Kalau ada dengan ilaa 24h takpe ni tak. Bila ada di taska, tak jaga macam kita jaga dan ilaa faham situasi tu. Moga dijauhkan benda-benda yang tak baik berlaku dekat Aqil.

Ilaa takkan avoid majlis kenduri kendara walaupun Aqil clingy tak boleh jumpa ramai orang. Jangan jadikan alasan untuk kita tidak memenuhi undangan orang. nanti terasa melainkan anak kita betol-betul tak sihat dan tidur ke apa ke.Selagi mampu untuk attend, ilaa n asben akan pergi kecuali tempat tu kita tahu memang tidak sesuai untuk si Aqil.

Anak clingy ni dah jadi lumrah alam. Mana ada anak dibesarkan dengan takde perangai nakal ke apa. itu sudah menjadi proses membesarkan budak dan ilaa syukur ilaa dapat merasa nikmat sebagai ibu. Dapat merasa susah senang membesarkan anak. Alhamdulillah untuk semuanya.

harap-harap Allah permudahkan urusan kami untuk small ot Aqil dan kembalikan selera makan Aqil just like kanak-kanak lain. Aamiin

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan

Pengalaman Si Ibu : Anak Tak Nak Susu Botol

Kesan Pil Yasmin Kepada Diri Sendiri