nilai manusia dibandingkan dengan binatang

sumber : facebook

2 3 kali refresh page home di Facebook..terjumpe sumber gambar diatas yang mana isu yang sedang kecoh dan mendapat perhatian diseluruh dunia..iaitu kanak2 berumur 2 tahun digilis lori dan seramai 18 orang yang lalu lalang disitu tidak menghiraukan kanak2 tersebut..

ini patut dijadikan satu isu yang patut kita semua ambil berat kerana nilai dalam diri manusia mula luntur dan mula bertindak mementingkan diri..nasib seorang kanak2 yang dilanggar dan tersiksa sendirian akibat digilis lori tu tak diendahkan..

nasib baek mak cik pengutip sampah yang mane individu yang ke 19 dengan penuh belas kasihan dan adanya sifat kemanusiaannya itu datang menyelamatkan kanak2 tersebut..dan mencari ibu bapa kanak2 tersebut..see..'mak cik pengutip sampah' nilah ada hati perut..

tengok gambar diatas..seekor anjing memindahkan seekor lagi anjing yang dilanggar oleh kereta..binatang pom ada perasaan kasihan dengan spesies dia sendiri..manusia yang ada akal?pikirlah sendiri..dunia maju kalau nilai murni takde dalam diri..takde gunanya..

ambil lah tauladan daripada keadaan yang berlaku disekeliling kita..moga2 kita bukan daripada manusia yang mempunyai sikap tersebut..

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan

Pengalaman Si Ibu : Anak Tak Nak Susu Botol

Kesan Pil Yasmin Kepada Diri Sendiri