<
IlaaSuhailaa
aishh..bulan Ramadhan nie sayang oi..
Sunday, August 7, 2011 • 5:35 AM • 4 comments

imej google

assalamualaikum semuaaa...!!
alhamdulillah dah seminggu kite berpuasa kan..sape kate puasa nie membebankan?ce angkat tangan..meh ila nak sekeh kuat2 macam mak shin chan buat tuu..^^,

ila nak kongsikan kesedihan yang melanda diri..ini berlaku dgn bukti tahu tak..kesahihannya jelas..tak tipu..tak fitnah..sedang umat islam sedang berpuasa..ada jugak hamba Allah tidak ada rasa malu dalam diri  dengan ponteng puasa..nauzubillah..

kalo budak2, ai pom paham..nie mak bapak budak da nie..pe yg ila nak cakapkan bahawa kalo benda wajib pom tak bleh buat..apatah lagi benda sunat..dunia akhir zaman..masyaAllah..kalo bagi perempuan yg tak boleh puasa..tolonglah jaga adab bile tak boleh puasa...

bile kat kedai..tak pelu lah tonjol yang kite tu tak boleh puasa..belajar lah menghormati orang yg berpuasa..jangan diteguk minuman depan org..kite kan Melayu..penuh dengan budi bahasa..tak salahkan kalo beli air pastu minum kat umah..??

yang laki nie pom satu hal..alahai pak cik..tak boleh solat gak ek??dah berapa hari..haiyyoo..malu kat anak sedara ai lah kalo dorang tahu erti puasa nie..kalo ditanya nye kat ila kenapa pak cik tak puasa..camner ila nak jawab?pak cik uzur lah tuu kot..gitu?

sedih tahu tak kalo benda2 cmnie berlaku..seolah2 nilai murni dalam diri dah hancuss..hilang ditelan zaman..tak takot kepada Pencipta ker?ke nak tunggu bala datang baru hingat nak taubat..ini pesanan kepada diri sendirik gak..ila hanyalah manusia biasa..tak salah sekadar nak bagi pendapat dan sihat..

kalo tak boleh terime..terpulanglah..kerana tak semua org suke dan setuju dgn pe kite sampaikan..sekiann...




Welcome to my blog . Please navigate around happily. And follow me if you like to ;> Don't forget to leave your footsteps so I can visit you back ;3 bold italic underline strike

Diary About Link Stuff


Put your cbox code here ! :)
< Template By: Umi Humaira
Big helped: Wana
Owner: IlaaSuhailaa