wahai wanita..berhati-hatilah dengan keadaan sekeliling..

assalamualaikum..*sebak...
rupe2nye aku terlepas pandang tentang satu news melibatkan seorang gadis berumur 16 tahun..tentu sahaja kamu semua sudah tahu tentang tragedi kejam yang menimpa si gadis nie kan?disebabkan kesibukan utk menyelesaikan masalah..segala news pom aku pandang sebelah mata..*kecewa..

tapi..nasib baek dalam blog aku..aku da letakkan link blog Lulu..jadi..kuranglah sikit kadar kekecewaan tu..sambung kepada cerita tadi..sape yang taktahu pe yang aku duk cerita kan..bolehlah klik kisah 1..kisah 2..kisah 3 .. (kredit to : Lulu Pages )

macam2 kejadian kejam berlaku tak kire ke atas wanita or lelaki..pasti saja ada yang dibakar..dikerat..disimbah..mayatnye dibuang ditempat laen  utk menghapuskan bukti..masyaAllah..kejam sungguh si penjenayah nie..makin berani utk melakukan pembunuhan..

takot plak dgn dunia sekarang.kecelakaan kite tak tahu..dan ajal maut semuanya kite tak boleh jangkakan..oleh itu..aku menyeru agar especially sebagai kaum wanita..berjaga2 lah dgn kedaan sekeliling..terutama bagi yang ada anak tu..kawal lah mereka sebelom perkara yang tidak baek berlaku..

nafsu duniawi kian mengawal manusia..pe yang terbaek..jaga maruah diri..jaga kata-kata..jaga kelakuan..berserah kepada Allah..berdoa mohon dijauhi segala bencana yang tak diingini..aku pom takot bile memikirkan jenayah kejam yang berlaku sekarang..

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan

Pengalaman Si Ibu : Anak Tak Nak Susu Botol

Kesan Pil Yasmin Kepada Diri Sendiri