Teman Alam Maya

Thursday, June 30, 2011

sindir-menyindir amalan tak mulia


imej atok google


assalamualaikum korang!
hari nie nak bercerita lah sikit pasal sindir-menyindir nie..i am sure lah korang takkan terlepas daripada semua nie..betol x?

yes!wajib korang akan terkena sindiran org walaupun kamu nie seorang insan yg berhati mulia..iye dop?hish..jahat betol penyindir nie..nak kena tarik telinga nie..^^.

biasanya sindiran nie kadang2 ada yang biasa..terlampau dan kadang2 ada yg melibatkan maruah..tak mau tak mau..dosa kecik tu..sebab sindiran nie kadang2 merendahkan martabat org laen..

melaenkan nak suruh org tu sedar..tapi jangan lah sampai ter'ober' sangat..tak pasai jadi kes tarik rambut plop..lebih baek duk diam..kerana itu adalah lebih baek..tapi biasanya kalo dalam kalangan rakan kerja or kawan2 nie..sindiran nie hanyalah suke2..tapi kena tengoklah sindiran tu macam mane dan kena tengok gak org yg nak disindir mcm mane..

karang..putus plak persahabatan dek kerana kata2 tu..n_n
so..apa yg baek kite contohi..pe yg kurang baek..silalah jauhi segera..chauuu chin chauu!!


Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...