Mrs. AIZ



Assalamualaikum..
Selamat pagi. Alhamdulillah 9 Februari 2016 (Selasa) ilaa dah selamat menjadi isteri yang sah kepada AIZ which is he's my only FP for the past 6days ago. Syukur sangat sebab majlis berjalan dengan lancar walaupun AIZ agak nervous sampai tak lena tido malam asyik duk pikir nak hadap imam. mana taknya, asyik duk dengar orang cakap tok imam tanya macam-macam. padahal tak pon.

Sekejap je rasa perjalanan dan ujian Allah bagi nak sampai ke tahap ni.Semuanya kerana Allah. mendirikan masjid bukan benda main-main awak. jangan cakap hanya menghalalkan apa yang haram tetapi semua ni adalah suatu tanggungjawab.saling melengkapi each other.

Dun looking for perfect life awak. bahkan kita yang melengkapkan partner kita. saling memahami dan saling menerima apa yang kurang dan lebih. dun you ever judge partner kita macam kita ni malaikat. its ok if kita terkejut dengan kekurangan partner , belajar slow-slow untuk kenal pasangan sehidup semati kita. benda kecik jangan besarkan dan ambil serius. 

orang cakap kehidupan rumah tangga bukan macam dalam drama melayu,korea or any movie yang pernah kita tengok. bukan sama sekali. kita kena facing bahtera ni dengan iman,sabar dan toleransi. kita berkahwin kerana Allah dan ia merupakan ibadah kita kepada Pencipta. Melengkapkan separuh iman kita.

Jangan runsing dengan siapa kita berjodoh. Allah dah tetapkan semua tu sejak kita dalam perut ibu kita lagi. yang penting pandai jaga kehormatan diri then Allah give you the best jodoh to you. inshaAllah.

p/s:
Dear husband,
please bring me to the right path, the right way to Allah. May our marriage bring us a lot of happiness, barakah and rahmat from Allah s.w.t. InshaAllah.aamiin

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan

Pengalaman Si Ibu : Anak Tak Nak Susu Botol

ALHAMDULILLAH 20 FEBRUARI 2023