Posts

Showing posts from March 2, 2014

MH370 Missing

Image
Ya Allah, semoga Engkau permudahkanlah urusan mencari kapal mas MH370 yang telah hilang. Ya Allah, semoga Engkau selamatkan semua penumpang termasuk cabin crew dan kapten.. Ya Allah, semoga Engkau dapat memberi petunjuk di manakah mereka berada.
Kuatkanlah hati mereka yang terlibat untuk menempuhi semua ini. Sesungguhnya ujianMu itu tidak siapa boleh duga. Aamiin

Behave please

Image
Assalamualaikum
please stay away from my life because we now are nothing.nothing!!
so, do not act that you do not have any sin or watever. we are just nothing without people around us.

keepi in silent before the lava burst out!


Tuesday Mood

Image
Assalamualaikum..
Mengantuknya bila dah tak cukup tido. Breakfast pon tak. aiyak, macam mana kerja nak ok kalo tenaga dalam badan pon takde. korang pernah tak susah nak berterus-terang dekat orang yang kita rapat? seriously, ila dah banyak kali pernah berada dalam situasi ni.

Sebenarnya niat kita tu sebab tak nak sakitkan hati dia bukan apa. tak nak bagi dia terlalu banyak fikir masalah kita. lebih-lebih lagi melibatkan perasaan. mana taknya, runsing dorang pikir lain daripada tujuan kita. nevermind, hidup kalau takde masalah itu bukan namanya hidup.

paling senang nak dapatkan semangat untuk teruskan hidup ni adalah dekatkan diri dengan Allah. lakukan apa yang Dia suruh dan tinggalkan laranganNya. ila jugak suka dengar motivasi daripada penceramah dan ustaz-ustaz. terkadang apa yang dorang sampaikan, sangat-sangat memberi kesan pada semangat diri.

pernah satu ketika dahulu kawan ila sindir ila. dia cakap kalau kita mengadu pada manusia,kita takkan dapat apa-apa. memang ada betulnya j…