Datang Tanpa Diundang

Ihsan google imej

Assalamualaikum korang..
belum terlambat lagikan untuk ilaa mengucapkan Salam Aidiladha buat semua blogger dan err penyinggah blog ilaasuhailaa. haaa, jangan makan daging banyak sangat taw nanti sakit plak.dahla sakit, berat badan pon toink2 naik berganda-ganda. haduh, tak pasai-pasai kemurungan sorang diri. nonono, jangan buat camtu sayang ye. tak elok.

Datang tanpa diundang pergi tanpa dipinta. wahh, lagi-lagi ayat cheese meleleh. uik sayang, apa yang datang tanpa diundang dan pergi tanpa dipinta tu? orang kaa perasaan ka menatang ka. pape jela. dapat jawab pom bukan dapat hadiah.kuikuikui. tapi ilaa nak citer ni pasai orang pon ada, perasaan pom hadoo.

kadang-kadang Allah hadirkan orang yang baik dan sentiasa ada bersama kita ketika susah dan senang. tanpa kita sedar, kehadiran orang tersebut sedikit sebanyak mengubah cara pergaulan, percakapan dan pemikiran kita. tapii, selama mana mereka akan kekal dengan kita selama mana mereka akan ada dengan kita?bergantung kepada individu itu sendiri untuk menerima kelemahan dan kelebihan masing-masing.

jangan menaruh harapan yang tinggi terhadap sesuatu yang kita sendiri tak pasti. rugi,rugi dan rugi. takot diri sendiri tersungkur di tengah jalan. itu ila tak kesah, yang ilaa kesah if gantung tak bertali. camno plop tu?kejam kan. takde hangin atau ribut, terus menghilangkan diri. kalau tak nak pom, bagitahu ler sepatah. nak cakap nak, tak nak cakaplah tak nak. tak susah kan sayang?

cinta itu tak salah. yang salah if tak kena pada tempat dan gaya. bertemu orang yang salah tu bukan kehendak kita. maybe we need to learn something new with that. ambil pengajaran dan bukan terus leka. ilaa sendiri pom tak pandai sangat cintan cintun ni. sekadar membebel kosong. aci dop?

g.bai







Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan

Pengalaman Si Ibu : Anak Tak Nak Susu Botol

Kesan Pil Yasmin Kepada Diri Sendiri