POST YANG KE 600



Assalamualaikum dan selamat pagi
yeayy, allhamdulillah. ini adalah post yang ke-600 ilaa. see, suka sangat bercerita dan membebel dalam blog ni sampai tak perasan post kita dah banyak.wuyoooo, kite suke sangat baca blog sendiri syok sendiri. wuyooo, ayat macam nak mintak lempang. grr, sewel ke ape entah si ilaasuhailaa ni. mengarut je banyak kan.

okey, sila baca gambar yang ilaa post tu. baca dan sila pikir sejenak. adakah kita patot amek hal or tidak dengan kata-kata tu?yes, you should take it and put it into your mind. wahai sayang-sayang ilaa, sila amek pengajaran dengan apa yang telah terjadi disekeliling kita. ketika susah dan bila mana ketika senang serta orang yang telah menjatuhkan kita selama ni.

sebenanrnya, hidup ni memang selamanya indah. ombak yang tenang pom boleh bergelora apatah lagi kehidupan kita yang sentiasa ada rintangan dan ujian. iye dop? ujian itu adalah asam garam kite. juga sebagai peringatan supaya tidak terlalu leka dan lupa pada orang yang lebih susah daripada kita. bila ada masalah, barulah pandai muhasabah diri.

Ya Allah,bila diri sendiri jatuh. hanya Allah saja tahu betapa gelapnya dunia kita tapi bila semua tu dah berlalu, dalam tak sedar kita dah semakin kuat dan matang. apa yang Allah tetapkan dan aturkan semuanya cantik-cantik belaka. bergantung pada diri sendiri untuk hadap semua ni. InsyaAllah. Allah sentiasa ada untuk mendengar tiap rintihan hambaNya.

got to go now. chauu! 

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan

Pengalaman Si Ibu : Anak Tak Nak Susu Botol

Kesan Pil Yasmin Kepada Diri Sendiri