Kebenaran itu Lebih Sakit

Assalamualaikum dan selamat errr..selamat pagi korang. what?dah pukul 1.30 pagi tapi mata tak boleh lelap. perut pula dah mula mainkan lagu2 yang meminta diisikan daripada tadi lagi. saja ilaa buat tak endah. nahh, rasakan lapar. asyik makan makan makan. dah bambam ilaa nih. *mengomel dan mengarut lagi.

korang, dengar jela ilaa nak bercerita dan membebel sorang diri even dah lewat malam. cube tengok apa tajuk post ilaa tu. menarik tak?kalau jawab tak, ilaa nak sekeh sorang satu.*aci dop?ilaa gurau jela. Kebenaran itu lebih sakit tapi di tipu itu seribu kali sakit korang. paham tak apa yang ilaa cuba sampaikan?

ilaa mengaku kadang-kadang bile dah tahu kebenaran berkaitan hati dan perasaan ni, jauh lebih sakit. sometimes rela je orang tu kasi jawapan tipu. kononnya nak kasi hati sentiasa berbunga-bunga dan sentiasa disirami dengan kata-kata manis. puii, please berpijak pada bumi yang nyata. tak semua kita minta kita akan dapatkan sayang?

ilaa tak pernah patah hati walaupun broke up dengan 1st love ilaa dulu tapi ilaa mudah patah hati dengan sahabat sendiri. tolonglaa percaya dengan apa ilaa katakan tu. sahabat ni always beside me whether in difficult time or not. always support me in whatever situation. tak pernah nak king control. yang mana tak kena, dia tegur. yang mana betul, dia iakan aja. *heaven

senang  citer, tempat susah dan senang. *tak akan lupa pada mak ayah oke. ilaa tak mau la taruh harapan menggunung pada orang yang tak yakin dengan ilaa. someone advice me not to put a big trust to someone that we do not really know them betterly.ok, ilaa noted yang tu tapi ilaa ada hak untuk sukakakan someone.*gedikk

okehlaa korang, tak mau citer banyak. ilaa doakan yg terbaik untuk semua dan untuk sahabat ilaa sorang ni.diri sendiri tahu apa yang terbaik dan apa yang tidak. selebihnya adalah tawakkal. hidup bukan nak menggatal ke sana ke mari. back to the basic. mencari keredaan Ilahi..

sekian


Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan

Pengalaman Si Ibu : Anak Tak Nak Susu Botol

ALHAMDULILLAH 20 FEBRUARI 2023