Teman Alam Maya

Saturday, October 27, 2012

kes buang bayi lagi..?

sumber : google image

Assalamualaikum..alhamdulillah. Sebelum itu ila nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua bloggers dan rakyat Malaysia. Dah masuk hari ke dua kite berhari raya..tapiii,jangan terlalu makan banyak daging..nanti ada yang penim ada yang jatuh sakit..ingatt!!dalam berhari raye kenalah jaga kesihatan diri tau.

Pagi tadi sementara tunggu cerita yang akan ditayang tv3, ila tengok berita tv9 pasal kes buang bayi dalam sungai. Masyaallah, apa nak jadi,kes macam ni tak pernah berkurang. Sedih tengok keadaan mayat bayi tu apabila pasukan penyelamat menyelamatkan bayi tersebut dalam sungai.. :(

Yang makin geram apabila melibatkan pasangan remaja berumur 17 tahun. Kasihan kat ibu bapa dorang. Ini ke balasan dorang bagi kat mak ayah dorang selama 17 tahun membesarkan mereka..?. Ila harap kawan-kawan diluar sana terus berdoa agar kite dijauhi benda2 macam nie..

Kalaulah mereka sentiasa ingat pengorbanan mak ayah dorang, pasti mereka tak tergamak buat mereka macam tu, apatah lagi melibatkan maruah orang tua mereka. Semua mak ayah nak yang terbaik untuk anak-anak mereka, mereka bagi kebebasan bukan untuk meruntuhkan dan memusnahkan diri mereka tapi supaya mereka belajar untuk hidup dengan lebih baik.

Beruntunglah kalau mak ayah bagi kepercayaan kepada anak2 mereka tapi jangan sampai mengambil kesempatan. Ya Allah, lindungilah kami daripada perkara-perkara yang melalaikan, merosakkan akidah kami, Ya Allah, Kau kuatkan iman kami supaya kami tidak terpedaya dengan dunia yang melalaikan..aminn

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...