<
IlaaSuhailaa
mak ayah diluar sana tolonglah berjaga-jaga
Friday, October 21, 2011 • October 21, 2011 • 2 comments

 
sumber : google imej

Ya Allah..Kau lindungilah kanak-kanak..remaja-remaja..ibubapa..saudara-saudara islam ku..keluarga ku daripada ancaman manusia yang tak berhati perut..daripada kekejaman manusia ke atas kanak2 dan kaum wanita..Lindungilah kami Ya Allah daripada bala yang tak kami pinta..

Assalamualaikum pembaca setia..err..ada ke?n.n
ila makin runsing dengan dunia sekarang sebab penculikkan..pemerdagangan orang makin menjadi2..Ya Allah..takut sungguh dengan dunia sekarang..

kes terbaru van putih yang mana menyerupai kes penculikan arwah Nurin Jazlin..adik Sharlinie ..kini kembali melakukan penculikan yang sama ke atas kanak2 lelaki tetapi kanak2 tersebut berjaya melepaskan diri daripada 2 orang lelaki tempatan yang menaiki van putih tersebut..

mohon mak ayah alert atau berwaspada dengan kawasan sekeliling serta aktiviti anak2 dorang agar benda yang tak diingini berlaku..sedih memikirkan manusia kini giat melakukan kejahatan ke atas kanak2 dan kaum wanita..makin luntur sifat kemanusiaan dek kerana duit..nafsu..dendam dan sebagainya..

korang semua..termasuk ila sendiri..tolonglah berhati2..jangan jalan sorang2..jangan keluar malam2 hanya kerana melepak..laenlah bersama keluarga..sayangilah diri sendiri dan saudara anda sekeliling...

sekian ~ilasuhaila~ 

no to girls yes to boys
• October 21, 2011 • 6 comments

imej google

memang perempuan tu unik..pelik..kadang2 hepy then tiba2 berubah jadik sedih..pemarah..tapi kitaorang bukan gile tibe2 berubah dalam masa dalam sesaat..itu semua kamu!boys tak paham girls nak apa..yes! kitaorang mudah touching bagaikan nak rak..

dah banyak pepatah ila dengar daripada motivasi hidup nie..perempuan nie kita tak boleh duga perangai cmne..bile kate tak sedih sebenarnya dia sedih..bile tanye merajuk..dia kate tak..bila tanya marah ke?dia jawab tak marah..semua tu hanya berlindung saje utk duga si lelaki..

jadiiii..tolonglah paham kami oke..memang kami (gurlz) menidakkan pe yang ditanya sebab kitaorang nak tengok camne tindakan korang ke atas perasaan kami..untunglah kalo boys yang paham jiwa perempuan..

tak kesah lah gurls kat luar sana lebih memilih yang caring + romantik pilihan hidup sebab bukan nak bermanja tapi rase diri ini dihargai..trust me!bukan nak sangat kat rupe kacak tu..janji paham memahami partner..this is one way to shows their love to their partner..

:(


atuk iLa cakap pasal cukai dan bajet 2012..hebak!
• October 21, 2011 • 0 comments



imej google

huh!terer r atuk ila bile berbicara tentang bajet dan cukai nie..kalah ila sebagai budak akaun..ila plak berdebar
time atuk tanya tentang cukai dan bajet nie..malu kalo tak boleh jawab..tabik spring kat atuk ila sbb sentiasa mengikuti perkembangan semasa dunia skrg..

ila?ila nie nak buke paper malas tapi takpe..blogger dah ramai jadi wartawan..hehe.*bajet alasan..
papepom..bangga jadik cucu atuk ila..luv u lah atok aka ayah...

tolong jangan main tarik tali..
• October 21, 2011 • 2 comments

atok google

haaduh..penim dengan cinta cintun nie..ada plak dah maen tarik tali nie..naseb baek jer haty tak boleh tarik keluar..kalo tak..entah hilang ke mana..

setiap orang inginkan hidup berteman.mahu hilangkan kesunyian di hati..tatkala mahu didampingi namun pasti ada halangan..tak kire lah halangan macam mane pom..pasti adalah semua tu..tapi ape kata plak kalo halangan daripada diri sendirik ataupun partner kite tuu?

yang nielah ila nak cakap pasal tarik tali..geram..geram..geram..sebab hati rase dipermaenkan sebab sesetengah orang tu kan bile nak kat kite..dia datang tanpa diduga..tapi bile da lame..dia pergi camtu jer..ghaib dan hilang jejak macam angin..

dulu..kemaen lagi berkias utk buke hati kite utk dia..tapi sekarang hampeh jer..pe salahnya berterus terang kalo tak nak..kalo nak..buat cara nak..menyusahkan hati si dara lah nie..kalo korang jumpe orang camnie..baek korang jauhi je..seksa hati je kenal orang cmnie..

betol tak sayang-sayang ila?yes!memang kite akan sering dipertemukan orang yang salah supaya kite lebih berhati2 dikemudian hati tapi u guys tolonglah jangan tarik2 tali lagi dgn gegurl nie..boleh tak?

okehlah..membebel jer lebih..err..chauu..

60 Petua Mendapatkan Pasangan
Thursday, October 20, 2011 • October 20, 2011 • 6 comments



imej google
1. Semua orang ada jodoh atau pasangan yang menanti dan biasanya ia berada tidak jauh dari anda. Jarang orang bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.
2. Jodoh itu ketentuan Allah dan kita wajib berusaha. Doa, usaha yang betul dan bersungguh-sungguh disertai dengan tawakkal, insyallah akan menemukan anda dengan pasangan anda.
3. Ramai orang masih belum bertemu jodoh kerana mudah patah semangat. Teruskan usaha sehingga anda bertemu jodoh.
4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna agar diri anda jadi seperti “magnet” yang menarik bakal pasangan anda kepada anda.
5. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.
6. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.
7. Sayangi semua orang di sekitar anda dan anda akan menarik sayang terhadap anda. Jika anda membenci orang, ditakuti bakal pasangan anda akan membenci anda.
8. Orang yang sedang mencari pasangan harus sentiasa bersedia untuk bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru, kita perlu sentiasa dalam keadaan yang paling menarik setiap masa. Tanggapan pertama adalah yang terpenting.
9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan anda.
10. Buka hati dan minda anda untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa bersedia untuk menerima cinta.
11. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.
12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.
13. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik disegerakan (iaitu menyatakan perasaan anda kepada bakal pasangan).
14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang mulakan.
15. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.
16. Berbual dengan pasangan mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.
17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera agar bakal pasangan rasa selesa.
18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.
19. Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang benci kepada kita.
20. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci.
21. Untuk wanita, jangan jual mahal terhadap bakal pasangan. Tetapi, nyatakan dengan hikmah kepadanya yang anda amat sukar untuk berkenalan dengan lelaki lain.
22. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada perempuan yang simple, tidak materialistik, mudah berterima kasih dan redha dengan setiap pemberian lelaki tersebut.
23. Orang perempuan mudah tertarik kepada lelaki yang memberi perhatian, penghargaan dan penghormatan kepada mereka. Justeru, orang lelaki janganlah terlalu jimat atau kedekut.
24. Orang lelaki perlu belajar mengenal kerenah orang perempuan. perasaan, pemikiran, kehendak, keperluan, kesukaan dan kebenciannya.
25. Elakkan memberi tumpuan kepada kelemahan dan kesilapan kecil yang ada pada bakal pasangan. Jangan sesekali mengutuk atau memalukan bakal pasangan.
26. Senyuman ikhlas, wajah yang menawan dan bahasa badan yang penuh kemesraan akan menambat lelaki terhadap wanita.
27. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang ada persamaan dan ada perbezaan sifat, tindakan dan minat. Terlalu banyak persamaan membosankan. Banyak sangat perbezaan menyesakkan.
28. Orang mudah tertarik kepada bakal pasangan yang ada sikap dan sifat yang saling mengimbangi dan melengkapkan sikap dan sifatnya.
29. Walaupun belum kenal rapat dengan bakal pasangan, nyatakan yang anda sering merasa atau berfikir seperti yang dia rasa atau fikir. Keserasian adalah tarikan.
30. Perempuan membentuk hubungan dengan berbual dan bercakap. Lelaki bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu kegiatan secara bersama.
31. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang mempunyai persamaan daripada berbagai segi seperti kefahaman politik, aktiviti keagamaan, sikap terhadap harta, wang dan hobi.
32. Dua orang yang amat banyak perbezaan boleh serasi antara satu sama lain jika mempunyai satu atau dua persamaan yang mendalam seperti suka kepada kucing, suka melancong atau suka ramai anak.
33. Tindakan yang serentak akan menarik bakal pasangan terhadap anda. Contohnya, serentak berpaling, serentak angkat gelas, serentak berdiri, serentak nak ke tandas.
34. Tawan hati bakal pasangan dengan pamerkan emosi yang sama terhadap sesuatu kejadian atau peristiwa – sama-sama gembira, sedih, terperanjat, benci, simpati dan sebagainya.
35. Dua insan mudah serasi jika mempunyai pentafsiran yang sama mengenai hubungan – tahap keakraban, kebebasan, kebergantungan, pemberian, pengorbanan dan sebagainya.
36. Kenalpasti ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri ini dalam diri anda dan pamerkan kepadanya yang anda mempunyai ciri-ciri tersebut.
37. Semua orang mencari cinta sejati tanpa syarat. Bakal pasangan anda akan tertarik kepada anda jika anda mengasihinya bukan kerana wajah, harta, keturunan atau glamornya.
38. Bakal pasangan akan tertawan kepada anda jika anda dapat bantu mengukuhkan imej dirinya, rangsang semangatnya dan pupuk keyakinan dirinya.
39. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau memotivasi bakal pasangan. Jika kita didapati bohong, dia akan terus menjauhkan diri daripada kita.
40. Pujian yang berhikmah dan ikhlas bertindak sebagai magnet yang menarik anda kepada bakal pasangan. Pujian daripada kawan baru lebih bermakna dan berkesan berbanding pujian daripada kawan lama.
41. Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan yang digemari bakal pasangan anda. Ini menyebabkan dia rasa istimewa dan dihargai dan akan tertawan kepada anda.
42. Kenalpasti keistimewaan bakal pasangan anda yang orang lain tidak nampak. Sampaikan kehebatan ini dengan bersemangat dan dia akan mudah tertawan kepada anda.
43. Untuk bakal pasangan yang popular dan sering dipuji , cari pujian yang original untuk menambat hatinya. Untuk orang yang tidak popular, sebarang pujian amat dialukan dan dihargai.
44. Beri penghargaan serta merta kepada setiap pencapaian atau kejayaan bakal pasangan. Ini membelai dan melembutkan hatinya terhadap anda.
45. Jika bakal pasangan memuji anda, pamerkan keseronokan anda dengan senyuman dan ucapan terima kasih dan bersyukur. Dia akan rasa dihargai.
46. Cari keunikan, kelucuan atau ‘kegilaan’ bakal pasangan anda. Nyatakan yang anda suka kepadanya sebab keunikan tersebut. Ini buat dia rasa istimewa.
47. Ramai pasangan sengsara bila isteri terlalu cantik atau suami terlalu handsome. Justeru, cari bakal pasangan yang setara dan sepadan dengan kita.
48. Orang yang merasa dirinya hodoh sukar untuk mendapat pasangan. Carilah kecantikan yang ada pada anda dan bentuk keyakinan diri. Hati yang suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan kecantikan anda.
49. Wanita mudah tertawan kepada lelaki yang gentleman – bersopan santun, suka membantu, menghormati wanita, berani dan yakin diri.
50. Untuk jadi lebih menawan, berterusan belajar, perbaiki perangai dan peribadi, baiki kemahiran komunikasi, murnikan hati, pemaaf dan sentiasa bersangka baik.
51. Lelaki harus mempamerkan sifat kelelakiannya di samping memasukkan sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih prihatin, memahami emosi , timbang rasa, dan gunakan gerak batin.
52. Perempuan harus mempamerkan sifat kewanitaan disamping menghayati sifat lelaki seperti minat dalam politik, sukan, memancing, dan aktiviti macho yang lain. Bertindak bijak tapi, jangan terlalu bijak.
53. Untuk menambat hati wanita, kerap bertanya tentang perasaannya, aktiviti yang dijalankannya, kegemarannya, kebenciannya atau sebarang perkara yang berkaitan dengan emosi.
54. Sebelum benar-benar rapat, orang perempuan harus elakkan diri dari bertanya bakal pasangan mengenai perasaannya mengenai sesuatu perkara, peristiwa atau situasi.
55. Orang lelaki amat pantang bila bakal pasangan menempelak atau menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki tersebut. Ini cara terbaik memutuskan hubungan.
56. Orang perempuan mudah tertawan kepada lelaki yang boleh mengaku salah, meminta maaf, meminta bantuan, bertolak ansur, pandai mendengar, bersabar dan lemah lembut terhadap wanita.
57. Bila bercakap dengan lelaki, orang perempuan harus fokus kepada fakta dan sampaikan secara ringkas. Penjelasan yang berjela-jela dan memasukkan unsur perasaan akan membunuh minat lelaki terhadapnya.
58. Jika orang perempuan marah, pujuklah dengan kasih sayang. Tanya Kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan jangan komen atau cuba beri nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitif kepada perasaannya.
59. Jika lelaki marah, jangan sibuk nak tanya Kenapa dia marah. Pamerkan kasih sayang dan bentuk suasana yang tenang. Doakan dia dan beri masa untuk dia merawat dirinya sendiri.
60. Fahami bahawa orang lelaki bercakap secara terus terang, ringkas dan objektif. Orang perempuan sering bercakap secara berlapik, terperinci dan banyak yang tersirat.
Oleh: Dato’ Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah

orang lain tak suke blog ada lagu tapi ila suka..
• October 20, 2011 • 0 comments

google imej

ila tak menyampah ke bunyi lagu kat  blog?
ila suke dengar bising2 ek?
ila boleh bace ker entry dengan lagu berkumandang kat blog?

mcm2 persoalan kan bermain diminda..cinta di muka buku..isshh..keluar lagu Najwa Latif plak..^.^
banyak cakap plak..back to our main topic here...

sebenarnya ila suka dengar lagu  daripada blog korang sebab :
- kadang2 ada yang menyentuh hati..fun..
- tak pernah didengar
- sangat2 menarik utk didengar
- jarang buke radio jadi bile buke blog ai likeeee..

so..sape2 yang ila pi blogwalking kat blog korang..dun worry..tapi pesanan ila kena lah letak lagu yang boleh di stop kan..sebab ada yang tak suke dengar lagu kat blog..dorang akan larik daripada terus mmbaca entry kat blog korang..

sedikit tips yang biasa daripada ilasuhaila..salam jumaat!

huh?jejariruncing dot blogspot dot com?
Tuesday, October 18, 2011 • October 18, 2011 • 0 comments

klik utk tumbesaran..n.n

jangan gelabah jangan gelabah..bukan kaetan pape pom dgn jejariruncing..cume first time traffic sources timbul dengan jejariruncing nie..hehe..buat kecoh jer kan..

korang pom da already tahu kan blog nie..lagipun da femes amos da..tak perlu la ila kecoh2kan lagi..heppy blogging korang.. 

"Angry Bird Keychain Giveaway By Lulu Caldina"
Monday, October 17, 2011 • October 17, 2011 • 2 comments


Tarikh Tutup : 18 Oktober 2011.. 2 Petang

jom2..give away bersama Lulu Caldina..
sape nak menang..sila bodek random.org...hehee






Welcome to my blog . Please navigate around happily. And follow me if you like to ;> Don't forget to leave your footsteps so I can visit you back ;3 bold italic underline strike

Diary About Link Stuff


Put your cbox code here ! :)
< Template By: Umi Humaira
Big helped: Wana
Owner: IlaaSuhailaa