Posts

Showing posts from September 4, 2011

RUPA KIAMAT-BACALAH WAHAI SAHABATKU.KUATKAN SEMANGAT APABILA MEMBACANYA.ORG YG BERIMAN PASTI MERASA GERUN MEMBACANYA

Gambaran Hari Kiamat ... ✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.
✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya “Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?” Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya “Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa.” Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.
✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.
✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut “Ajbuz Zanbi” yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hidu…

memilih ko nyah..

Image
imej google
larikkkkkkkkkkkk!! aku bukan nyah..haha..tiba-tiba kan..takder hangin tak der ribut cakap camtu.. oke2..sebenarnya aku nak cakap pasal pilih bulu..bulu kambing..bulu kucing..bulu bear..errr...pape je lah..
dari pemandangan mata kasar..aku boleh melihat manusia yang suke memilih bulu nie..i mean suke berkawan dgn orang ada pangkat besau2..ada rupe macam artis..ai tak layan mamat pakai kereta takder bumbung!!
yelakan..jatuh standard youu..haktuiihh..buatlah camtu..esok2 kalo korang susah..sape yang datang tolong?haa..orang naek basikal nielah yg duk tergedik2 tolong..orang yang takdo pangkat nielah bersusah payah meringankan beban..
kite sepatotnye pilihlah kawan atau sape2 lah dari segi akhlak dia..bukan kerana duniawi yg dimilikinya..okey!!