Posts

Showing posts from July 31, 2011

pernah korang fikir tak?

Image
lagi imej atok google
assalamualaikum..alhamdulillah..selesai berbuke puasa dgn rezeki daripada Allah..maka perkara yg wajib perlulah ditunaikan..da solat magrib ke korang??n_n
seyesly..ila nak tanya..pernah tak korang rase keinsafan yang mendalam dalam diri?nak buat nie pikir 2x..nak buat tu pikir banyakkkkkkkkk kali..boleh dikatekan nak buat sesuatu benda tu kena pikir..takot mendatangkan kemungkaran dan kemudaratan pada diri..
beruntungkan kalo org dapat hidayah daripada Allah..aku dengar cerita org yg dapat hidayah nie ..nak mengalir jer air mata nie..harap2..kita pom terpilih kan dan harap Allah sentiasa bagi nur hidayah kat kite nie..
ajal maut kite tak tahu..pe salahnya muhasabah diri sebelom terlambat..  :)

tahniah untuk iLasuhaiLa..

Image
imej atok google
korang nak tahu kenapa ila cakap tahniah utk diri sendirik?adakah ila sudah bertunang?dah nak kawin?dapat cabutan bertuah?orrr...dapat menang GA??
ohhh tidakk..tidak sama sekali..nampak tak gambar kat atas?haa..sape tak kenal maka dia tidak pernah belajar kereta lagi..*kejam..nie la lesen P..yg mane bermaksud Lesen Memandu Percubaan selama 2 tahun..
oleh itu..mulai 3/8/2011 hingga bile2 aku da tak perlu tepek P da..aku da dapat lesen besau..hoorayyy!! clap n clap n clap your hand..hehe...okelah..timbul motif berlagak plop..hehe..chauu chin chauu yee!!

terima lah diri seadanya...

Image

jodoh pertemuan ditentukan Allah..

Image
imej atok google
sesunggunye jodoh pertemuan itu ditentukan oleh Allah..kadang2 ia datang dgn sendiri tanpa diduga.. jangan merana..jangan putus asa..itu hanya dugaan diluar jangkaan kite..yang bahagia tidak semstinya kekal selamanya kerana?
kerana pertemuan itu pasti diuji dgn dugaan yg kuat..hanya yang mampu bertahan saja mampu mengekalkan hubungan kedua belah pihak..namun..jangan dikesali pe yang telah berlaku..percaturan yg ditentukan oleh Allah itu hebat..kite jgn sesekali bertindak dgn membuat perkara yg kurang cerdik jika hal ini terjadi..
sifat manusia yang saling ingin melengkapi ini boleh di atasi dgn menahan diri tapi bile da sampai seru..cepat2 la kawin..sesiapa melaksanakan perkara yg disukai Allah..pasti rezeki melimpah ruah..sebab tu la biler org da kawin..pasti rezeki akan mengekori..itu hadiah terbaek daripada Allah..tenkiuu Allah..
soo..jangan cepat melatah dalam sesuatu tindakan..kalo tak de jodoh dgn si dia..pasti ada yg lebih baek sedang mempersiapakn diri utk kite..ut…

2 In 1 Giveaway

Image
http://infonewbie.com
nak join..nak join.. sape yang rase diri korang bertuah..sudi2lah menjoinkan diri anda dgn klik pada gambar di atas..kan korang orang yg bertuah kan..kot2 ler menang..tehee..aku sekadar mencube naseb..
psstt..admin blog jngn lupe inform kat ila ek kalo ila menang..hehe..maklumler busy ngn study..ecehh..ado peluang ko nak menang..tawakkal ajo..hehe
nama yg nak letak : ila suhaila
oke done!!

bazar Ramadhan oh bazar Ramadhan..

Image
semua imej daripada google : jangan marahhh..^^
assalamualaikum dan salam Ramadhan buat semua blogger kesayangan ila.. korang2..aku nak citer  nie..semua nie pasal bazar Ramdhan..sungguh dasat..kenape?kerana Bazar Ramadhan lah semua jalan jam..tapi itu bukan bermakna aku tak suke Bazar Ramdhan..sebab aku pom gile kalo tgk makanan..lebih2 lagi puasa..
nak dijadikan citer..aku kan berulang daripada rumah ke tempat belajar..mak aii..kalo kelas tamat kul 5..mampuih la..kena berhadapan dgn jalan jam r tapi aku suke bila tgk suasana dgn ramai org..dgn family sekali angkut bile kua beli juadah utk berbuke..tersenyum aku tengok gelagak dorang..
antara bazar Ramadhan sepanjang perjalanan pulang ke rumah : di Kok Lanas di Melor di Pasir Tumbuh di Kubang Kerian..
aku per lagi..buke cermin kete..hidu bau makanan..haish..makruh..hehe..k lah..selamat berbuke..