Posts

Showing posts from July 17, 2011

yeay..dah nak masuk Ramadhan

Image

Petua Merawat Senggugut

Senggugut atau juga dikenali sebagai (Premenstrual dysphoric disorder /dysmenorhoea) merupakan sakit yang timbul dengan kedatangan haid bagi seorang wanita. Senggugut dibahagikan kepada dua iaitu Senggugut utama dan Senggugut kedua. Senggugut utama Senggugut utama atau Senggugut primari adalah disebabkan oleh penghasilan hormon prostaglandin oleh badan yang menyebabkan pengecutan rahim yang luar biasa kuat. Senggugut utama biasanya berlaku pada wanita remaja belum kahwin dan menyerang pada hari pertama dan kedua kedatangan haid.

Senggugut kedua Sementara senggugut Senggugut sekondari disebabkan oleh wujudnya sel endometrium di luar rahim ( endometriosis ) dan berlaku pendarahan di dalam perut, atau jangkitan kronik yang menyebabkan senggugut datang kebiasaannya pada usia lanjut dan berlanjutan sepanjang kedatangan pendarahan haid. Risiko senggugut Pemeriksaan doktor adalah diperlukan memandangkan endometriosis boleh menyebabkan kemandulan. Gamat berkesan menahan sakit dan radang ketika sengg…

Katek baik rupenya..haha

aiseyyy...tuah ayam nampak di kaki.. tuah manusia nmpak di perut...eh silap..tuah manusia,tak siapa tahu laaa..
kejadian nie memang ada kena mengena dgn KATEK .. kenape? sebab nie lah buat aku terguling2 sorang.. wah..kau ila..kemaen nak kecoh satu kampung..ayam bertelur emas ke?
no..no..no..hahaha..klik je la pe yg ptot..nnti korang tahulah pe yang aku duk bebelkan sorang2 nie..muahahaa!!
p/s : thanx kpd sis aku inform pasal nie..
tido ku pasti lena malam nie..

Lirik Lagu Aishiteru – Zivilia Band

Image
sumber : google
Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu
Sesuatu yang sangat sulit tuk ku jalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang ku berpikir cari penggantimu
Saat kau jauh di sana
[*]
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku
[**]
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru
Gelisah sesaat saja tiada kabarmu ku curiga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan
Saat kau jauh di sana rasa cemburu
Merasuk ke dalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan
Ulang [*][**] Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
Oo.. uoo.. lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sam…

pe korang buat kalau korang rase give up?

Image
hadoi..lame da rasenye tak update blog..agak2nye da merajuk tahap gaban dah blog aku nie..olololo..gedik jer kan..penat betol permulaan sem baru nie..tapi aku kena kuat! yeah! bangun ila bangun utk negara.. n_n.
okelah..pe korang buat ek kalo korang rase tak der semangat atau nak give up?ce citer...