pandangan berbeza boleh dilihat melalui..

imej google

assalamualaikum dan salam satu Malaysia..wah2..macam nak jadik pemberita pula dah..
okehlah..takmo membebel panjang..ayuh kite berbincang pasal tajuk entry kite pada kali nie..iaitu pandangan berbeza boleh dilihat melalui :

- percakapan (group discussions)
- perdebatan
- melalui komen
- pendapat

tak caye?tengok keadaan sekeliling kite ataupun dalam blog korang sendiri..kalau ada yang tak setuju dengan entry kite pasti ada yang menegur..pasti ada cik anom yang mencaci..dan pasti ada yg bagi tambahan pendapat..yang bagi tambahan pendapat tu oke r..

tapi yang mengutuk dan mencaci tu cukup2 tak baek okeh..sebab kite diajar dengan cara yg penuh tatatertib utk menegur orang laen atau kasi pendapat..pe salahnya komen dan kasi pendapat elok2..jangan sampai kua ayat macam sampah..orang bace pom panas hati..sakit hati..makan hati..semuaalah..

jadi..di mana sahaje kite perlu tahu cara yang betol dalam memberi pendapat atau teguran kerana teguran yang baek dapat memberi kebaekan kepada orang yang ditegur tu...bai2..

3 comments

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan (Kelantan)

Kesan Pil Yasmin Kepada Diri Sendiri

Bukan Takde Jodoh