bila diuji dengan cinta,tolong jangan putus asa

Love is in the Air Graphic

setiap insan yang bernyawa pasti rase ingin disayangi..dimanjakan..di ambil berat dan sebagainya lah..tapi kita tak boleh terlalu terdesak sehingga memaksa orang laen utk menyayangi kite lebih2 sebab kita tak tahu macam mana isi hati orang tu terhadap kita..

ila tak kate tak boleh utk mewujudkan relationship tu dengan orang tersebut tetapi tanggung lah risiko menyanyangi orang yang sayang kite sekadaran sahaja..dan setahu ila..bile hubungan nie dah wujud..dalam beberapa bulan pasti akan timbul pertelingkahan kecil yang mana kesefahaman dalam diri masing2 takde.. 

sebab?seperti ila cakapkan awal2 lagi..jadi,cari lah orang yang betol2 menyayangi kite..kerana bile benda tu dah wujud..pasti dalam hubungan tersebut insyaAllah aman disamping mendapat keredaan Allah..dan seterusnya menjaga batas2 dalam hubungan..

Allah kadang2 mempertemukan kita dengan orang salah supaya lain kali kita boleh berfikir dan berjaga-jaga dengan orang sekeliling kita..sejauh mana kita pergi..sepelik mana kite..Allah tetap sudah tetapkan jodoh kita..melaenkan kita sendiri yang nak carik pasal dengan mencari partner yang salah..

sekian..
~ilasuhaila~

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan

Pengalaman Si Ibu : Anak Tak Nak Susu Botol

Kesan Pil Yasmin Kepada Diri Sendiri