Teman Alam Maya

Wednesday, August 31, 2011

kenapa ada manusia suka hina orang dengan satu kesalahan kecil?


okeh..dalam mood raye lagi..segala mohon maaf sudah lepas..tapiii..adakah ia betol2 dimaafkan seikhlas hati atau sekadar menyenangkan hati orang..?ce citer...

kali nie..nak guna perkataan 'aku' lagi..its not mean kurang adab atau pe..just saje2 ek..jangan salah paham sayang2 ye..dalam sejuta orang kite kenal..tak semua berpuas hati dgn kite..betol tak?

kenapa ada manusia suke judge kite dgn hanya satu kesalahan kecil?sedangkan ada orang yang buat kesalahan yang lebih besar..tak pun dipandang dan di endahkan..itu bermakna orang yang judge kite tu ada tak puas hati dgn kite..am i right?

yes! itulah manusia..kalo ada yang tak puas hati..mule lah dihebohkan satu kampung..menjaja nama buruk orang..manusia ker setan?mestilah manusia yang didorong nafsu amarah oleh setan..iye dop?

sungguh tak baek oke..kalo tak puas hati..jangan cepat melatah dalam mengambil tindakan..pikirlah beribu kali sebelom meluahkan rase tak puas hati dalam bentuk tulisan..kate2 dan tindakan..boleh tak?

dan satu lagi..kite manusia yang sememangnya ada 1001 kelemahan..pasti tak sedar kesalahan luar sedar dgn orang sekeliling..pe salahnya tegur dgn cara baek..islam kan agama yang penuh dgn adab..ada tatatertib..so..praktislah ikot cara yang baek..

p/s : aku juga manusia biasa..yang tak pernah terlepas daripada kesilapan..ini peringatan utk diri sendirik jugak..oke..babaiiii... 
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...