tikam hati lebih teruk daripada tikam fizikal..

imej atok google
imej atok google

sesungguhnya lidah itu senjata paling tajam atas muka bumi nie..buktinya..dalam kalangan jiran..kawan2..masyarakat dan lu pikir sendiri..^^, semua itu kerana lidah..dalam berhati2..pasti terlepas gak..sungguh berbisa otot manusia yg paling lembut ini apabila berkate2..

tapi..paling teruk lagi jika semua nie diluar pengetahuan kite..mahu jer nak cincang2 org yg berkate2 dusta tu..tapi disebabkan iman dan adanya akal..semua org tak perlu bertindak demikian..pernah aku katekan dulu..biakan suara2 sumbang berlalu macam angin..

hanya Allah sahaja boleh judge hambaNya selayaknye..di mana tempat dan hala tuju hambaNya itu..pesanan kepada aku jugak..jika adanya manusia yg seperti nie..banyakkan saba dan tak payah melayan perkara yang sia2 nie..

iri hati..tak senang melihat kebahagiaan org laen..atau mane2 sifat mazmumah itu saje di carik bagi memecahkan perhubungan sesama manusia..sebab itu pentingnya persepakatan..hati yg ikhlas dan paling penting niat seseoarang dalam menjalinkan sesuatu hubungan tidak kire family..kawan..jiran..sekian..





4 comments

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan (Kelantan)

Kesan Pil Yasmin Kepada Diri Sendiri

Bukan Takde Jodoh