Allah turunkan ujian ada sebabnya

petang nie aku nak mengajak korang muhasabh diri..
sebab aku pom dalam sesi menguatkan semangat diri sendiri..

dalam bulan Jun lepas bersamaan bulan Rejab nie banyak sungguh ujian aku dapat daripada Allah s.w.t
antaranya ialah :

- sedang berseronok diPerlis menhadiri majlis konvo sis aku..aku dikejutkan dgn pendftaran short sem yang mane aku sendiri tidak tahu menahu tentang pendftran tersebut.

- mulai hari tu..hati aku tak tenang sebab subjek sem 6 aku terpakse amek sem 5 nie..aku cube selesaikan dgn PA aku..rase lebih tenang setelah berbincang serba sedikit pasal masalah nie

- aku dikejutkan lagi dgn atok aku sakit kuat..akibat urea yang beracun its mean dia terhidu racun rumput byk sgt then efek la kat buah pinggang dia..

- aku dan 2 lagi adik-bradik terpaksa bahagi masa utk jaga atok aku..inilah dugaan paling kuat..seminggu jaga atok kat hospital..macam2 benda baru aku belajar..orang takkan rase pe yang aku rase.

- bile da start sem nie..aku mule tawakkal..berserah je la kalo terpkse belaja subjek sem 6..

- tibe2 bile da dftr modul..aku mule heppy sebab nampak gaya tax 2 tak pelu amek dan aku dapatkan kepastian daripada cik Azmee (PA) kelas aku..

- tup2 dikejutkan lagi bile aku try buke list modul aku yg da dftr..tetibe ada plak tax 2 dalam pndftrn kursus tu..mcm mane bleh ada..dalam pikiran aku nie da rase berat sgt..adakah aku wajib amek tax 2?

- aku  nak nanges tapi kate2 seseorang tu 'nanges pom tak jadi papepom'..aku terime..aku kena kuat..skrg aku sedang cube

- selasa nie perjumpaan aku dgn PA..aku akan discuss ngn PA tentang tax 2 tu..sebab aku buat2 pndai pi batalkan tax 2 tu sebab dah terlebih jam kredit..

- aku mohon korang doakan aku agar aku tak pelu amek tax 2..selebihnye aku hanya tawakkal pada Pencipta sahaja..

sesungguhnye bulan Rejab..Syaaban..Ramadhan or mane2 bulan yg mulia..pasti Allah akan menguji hambaNya tak kire masa..aku tahu..kesusahan itu hanya sementara kerana kesenangan pasti mengiringi tak lame lagi..insyaAllah..

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan

Pengalaman Si Ibu : Anak Tak Nak Susu Botol

Kesan Pil Yasmin Kepada Diri Sendiri