<
IlaaSuhailaa
aku dengar..aku kongsikan..
Wednesday, July 6, 2011 • 3:38 AM • 2 comments

pinjam daripada atOk google

assalamualaikum..korang taw tak..pagi tadi tak sia2 aku menghadiri satu ceramah di PKB yang mane penceramahnye adalah Ustaz Ali Irfan B.Jamalludin .. ustaz mude..hik2..

okeh2..aku syukur sangat2 sebab berkesempatan menghadiri majlis ilmu macam tu..oleh itu aku nak share kan pe yang aku dapat daripada hasil perkongsian ilmu oleh Ustaz ..

walaupom benda yang aku nak sharekan nie tak banyak tapi ia adalah tips yg bergune oleh Imam Al-Ghazali.. tenkiu lah Ustaz bagitahu tips nie..

tips pe?tips utk mencerahkan mata dan hati..kite kena tengok 3 benda..iaitu :
1) wajah ibu kite (soo..bolehlah korang letak gambar ibu korang dalam dompet korang..jgn letak gmba boipren or gurlpren korang plak..dapat pahala nie tatap wajah ibu..tak rugi)

2)lihatlah al-Quran (bab kata Ustaz..kalo kamu tak pandai membacanya..cukuplah sahaja kamu melihat Al-Quran tiap2 hari..lama-kelamaan..akan timbul keinginan utk membacanya)

3)lihatlah Kaabah (jgn tnye banyak ek..dalam tak bleh tengok depan mate pom takpe..bleh tengok dalam Tv kan2? ^^, hasilnye?kamu dapat kekuatan dan pahala)

see..itulah ilmu yang aku dapat hari nie..sebenarnye banyak lagi..tapi cukuplah setakat ini sahaja yang aku nak kongsikan..moge aku..korang dapat manfaat daripada segala majlis ilmu yg telah dan bakal kite hadiri..wallahualam.. n_n




Welcome to my blog . Please navigate around happily. And follow me if you like to ;> Don't forget to leave your footsteps so I can visit you back ;3 bold italic underline strike

Diary About Link Stuff


Put your cbox code here ! :)
< Template By: Umi Humaira
Big helped: Wana
Owner: IlaaSuhailaa