aiseh..dah dam dim dumm...

imej atok google

alhamdulillah..lagi 2 hari da nak menyambut bulan ramadhan..harap2 Ramadhan kali nie lebih bermakna dan menjadi satu bulan yang terbaek yang mana utk kita melakukan perubahan dalam diri..daripada kurang baek kepada lebih baek..tapii??

tapi pe?tak da pape la..kat area rumah ila nie..dah dam dim dummmm...bunyi pe?bunyi mercun..aisey..ku sangkakan da puasa..celik punye celik mata..hari nie baru hari sabtu..berkobar2 bena budak2 nie nak sambut Ramadhan..

kalo nak maen mercun tu..kena pikir beribu-ribu kali ar..sebab karang tak pasal nak berbuke puasa..mak ayah plak kena suapkan..buat adik2..abang2..kakak2..jangan maen mercun okeh..takat bunga api yang kurang bahaya tu takpe lagi..boleh considerate lar kan..

bagi kanak2 nie..dorang mesti eksaited tahap dewa la..tak tahu bahayanye bunga api or mercun..maklumla..budak2 kan..mane lagi kenal bahaya..jadi..kite sebagai org dewasa,,seharusnya mengawal pergerakan mereka..

aish..tak saba nak terawih and nak rase suasana puase ngan family..untung kan ila boleh berbuke dgn family..nextime nak macam ila..kena amek tempat belajar yg dekat2..jgn jelez!! ^^,


12 comments

Popular posts from this blog

CIMB CLICK

Kebenaran itu Lebih Sakit