Mat Oh Mat

Mat yang sengal Vs Mek yang control Ayu..


Mat and Mek kua shopping di Parkson Kota Bharu.. ikuti dialog dibawah :

Mat : eh Mek ko tak penat ker shopping banyak2 dengan pakai high heels plak tuh..kalo aku dah lame
          pengsan
Mek : pe kau kesah.kalo ko jadi aku,ko pom tak kesah sume nie..jnji shopping masyukk!! *sambil tunjuk  
          thumbs up kpd si Mat.

dorang pom singgah berehat di bangku sekitar Parkson ..

Mat : Mek..aku ada teki teki kat kau nie..* idea Mat yg sengal ni timbul..
Mek : ha..pe die?ko jangan loya buruk plak dgn aku..(Mek yg da lali dgn sikap sengal si Mat nie)
Mat : kalo ko bijak..ko tahu tak pokok apa bile org tengok ,dorang lari..tak kire lah perdana Menteri ker..
         Badang ker..ahli sumo ker..binatang pom lari...ce jawab!ce jawab!
Mek : urmm.. pokok hantu..

Mat : (sambil tersengeh) kalo pokok hantu..binatang mane ade lari..manusia pom jarang2 yang
          larik..lagi..lagi?
Mek : pokok terbakar kot..
Mat : salah..salah..haa..amacam..da mengaku?
Mek : okeh..aku mengaku kalah..cakaplah pe jawapannya..
Mat : hakhakhak..ko nie mek..jawapannya mestilah pokok tumbang .. guling-guling Mat ketawakan 
         si mek tuh..(Mat terus larikk jauh daripada si Mek sebab takot kena pukul dgn si Mek tu)
Mek : naseb ko Mat arinie..kalo tak..da lame patah tulang ko aku kejekan..

sekian...(^^,)


Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan

Pengalaman Si Ibu : Anak Tak Nak Susu Botol

ALHAMDULILLAH 20 FEBRUARI 2023