kubur masing-masing..nauzubillah

ihsan atok google


pernah dengar tak ayat tajuk entry aku kali nie? mesti ada yang pernah dengar kan? ngaku cepat..nak kasik gambar cadbury jer lah..nak post yg real malas..hehe

1st time aku dengar masa aku form 4..MasyaAllah..rase macam nak pi pancung kepala 'pelajar' yang sebut perkataan nie. kenape dorang boleh cakap camtu? sebab ada org mengajak solat dan menyeru kebaikan jer..tapi itu yang dibalas..nauzubillah..pe nak jadi dgn remaja skrg..

cakap tidak menggunakan akal macam ni lah jadinye..tak sedar ker keciknye kite di hadapan Allah akhirat sana..tak sedar ker bahawa kite masih seorang yg beragama islam..kenapa perkataan itu juga disebutkan..?sedih memang sedih..

kalo kubur masing-masing..kenapa kau seret jugak ma ayah..adik beradik dan kawan2 dengan kejahatan yang kau lakukan..mana perginya istilah kubur masing2?mana?! sejahil2 manusia pikirlah pe yang nak diucapkan. tak takot ke pembalasan Allah akhirat sana?

aku tahu aku pom masih dalam menebalkan diri dgn agama yang mulia ini tapi perkataan itu sungguh kejam utk diucapkan..mohon agar Allah menjauhi kite daripada perkara yang tidak baek..daripada pergaulan yang tak baek..aminn..

jaga tepi kain bukan bermakna utk menyibuk hal org tapi kalo demi kebaikan itu bermakna menyeru kepada perkara yg baek dan meninggalkan perkara mungkar..

sekian..

8 comments

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan (Kelantan)

Bukan Takde Jodoh

CIMB CLICK