jimat atau kedekut?

lagi ihsan gmbar atok google

hai..hai..hai..dengan mood yang oke..cuace yg panas terik..tetapi aku gagahkan diri nak update jugak entry nie..nak berkongsi dan nak mendengar pe la bezanya si penjimat dan si kedekut...haiyoo!! tak tahu..

okeh..fenomena nie biasanya berlaku dalam kalangan pelajar..pekerja..rumahtangga..adik bradik dan banyak lagi..nak describe karang berjela plak..betoi tak korang? aku sokong bagi penjimat dan kurang sokong bagi si kedekut..

kalo si jimat nie aku tahu la maybe tiada duit..nak berjaga2 kalo ada kesusahan..tak mo berhutang sana cini..tak mo susahkan org..tapi biarla berpada-pada..jangan keprluan diri terabai..jangan sampai menyusahkan orang laen..boleh la tabik spring!!

kalo si kedekut nie..barang sendiri?mak aii...berkire giler..pikir 23647849512 kali kalo nak beli makanan atau keperluan diri atau nak menolong org dalam kesusahan..takot diri sendiri susah..aish..tapi jangan biler barang org ko kemaen lagi nak..

pantang jugak ye kalo barang org over eksaited..tapi barang sendiri siap letak dalam peti besi..takot org curik eekk...xmo...xmo...xelok..berjimat itu bagus kalo tujuan kebaikan tapi jangan org sekeliling anti antum plak dgn korang..karang gi mane2 kena caci kat org sekeliling...

sekian..ila suhaila membebel..
4 comments

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan (Kelantan)

Kesan Pil Yasmin Kepada Diri Sendiri

Bukan Takde Jodoh