Teman Alam Maya

Sunday, May 22, 2011

berapa kali kite pernah jawab azan sampai habis?

imej atOk google

assalamualaikum..dengan nada sedih aku menulis entry nie..sebab..?tak menang GA..hampeh!! gara2 si random pilih..memang kemenangan itu tak berpihak la sebelah aku..isk..isk..isk..emo gile aku kan..adeh..itulah org cakap tak der rezki..cube lagi...okeh..back to the entry.. (^^,)

kepada muslim dan muslimah didunia nie..pernah tak korang terpikir..
1.berapa kalikah kamu pernah menjawab azan sampai habis dalam ke lima-lima solat fardhu?
2.ada tak pasang niat 'aku tekad nak cube jawab azan betol2'
3.aku nak cube tutup mulut ketika laungan mulia memanggil (azan)..

pernah tak terlintas dipikiran sanubari korang nak buat semua tu?aku buat entry nie bukan nak menunjukkan bahawa aku nie seorang yang alim atau apa2 la..ini utk ingatan aku jugak..pasti akan timbul persoalan kat bawah :

1.eh2..nak jawab azan kelima2 solat fardhu mane sempat sebab kerja.
2.mana dengar sgt surau jaoh
3.tak perasan plak bile azan.
4.duk dalam kereta..pi shopping..hang out dgn sedara mara..kawan2..kalo tak dengar azan takkan nak jawab jugak..

bermacam2 andaian akan timbul..iyelah..bukan nak suruh tnggu kelima2 azan 5 fardhu tu..yang aku nak sampaikan ialah..seboleh2nya jawab lah azan yang kebetolan sedang berkumandang..hormat azan..aku pom kadang2 leka dengan semua nie..peringatan sesama kite..tak salahkan?

sesungguhnya aku masih banyak lagi perlu membaiki kelemahan diri..nak menyampaikan tidak semestinya aku nie 100% baek..banyakkkkkkkkkkkk lagi kelalaian yang aku buat..err..contoh..?banyaklah! jangan banyak tanya.. ~.~" ..wah..minah nie bajet baek woo..(tak baek cakap gitu..dosa taw)

mase kat dunia lah nak ambil utk saham akhirat..(^__^)..kalo salah tegurlah aku..kalo betol.sokonglah aku..sekian..


Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...