BEN ASHAARI BICARA KASIH AYAH


  1. Letak header BEN ASHAARI BLOG.. 
    (done)
     
  2. Tajuk : BEN ASHAARI BICARA KASIH AYAH .. dan linkkan ke entri ini .. 
    (done)
  3. Ceritakan segala segala kenangan pahit manis anda bersama ayah tersayang ... Tidak kurang dari 100 patah perkataan dalam 4 perenggan .. 
    - asyik-asyik mak kan..skrg turn ayah plak..kasih ibu sampai ke syurga kasih bapa buat selama-lamanya..Alhamdulillah takat nie aku dianugerahkan seorang bapa yg baek dan anugerah yang xdpt dinilai dgn sebarang wang ringgit mahupun harta.thanx tu insan bergelar abah..u.u..

    sepanjang hidup aku hampir 20 tahun nie..abah banyak mendidik anak2 dgn baek skali.tiada ajaran 'manja' tiada ajaran 'menatang bagai minyak yg penuh'..ayahku bukan garang tapi seorang yg sederhana shj sikapnye. bagi aku tiada manis dan pahit tapi cukuplah dikatakan yg pahit itu pengajaran yg manis itu ganjaran..

    time aku kecik bagai budak hingusan yg xtahu apa2 tentang dunia sebenar..aku pernah dirotan ayah sebab??lewat pulang ke rumah..nanges bagaikan nak rak lah jawabnya..tak silap aku dalam umur 6 tahun..ker 7 tahun..maghrib baru pulang ke rumah..xker naik minyak abah, tahu2 budak kecik mcm aku p maen kat area jambatan rosak dkt dgn sungai. lepas tu balik lewat..kan da kena rotan.padam muke aku..p ikot sgt kawan maen jaoh2..tempat bahaye plak tuu..lepas tu da serik pergi ke tempat tu..thanx abah..mulai hari tu sampai skrg xpernah merayap merata-rata..

    dan benda yg terbaek abah aku lakukan ialah surprise!! he gave me new nokia phone..mak ai..terkejut gile aku.mana taknye..malam tu aku baru duk belek buku edisi telefon baru..tup2 keesokkannya abah da beli..see..i told u..Allah dgr pe yg kite nak..padahal aku tak merungut pom nak telefon baru..syg abah sgt2..bukan sebab beli telefon tapi sebab  kasi kasih sayang yg tak pernah pudar..dan be the best ever Abah to me.. <3...(^^,)


  4. Apakah cara terbaik mendidik anak kita di zaman yang penuh mencabar ini ?
     - dalam mndidik anak tak perlu menunaikan semua pe yang dihajati oleh mereka..tapi demi mencapai kejayaan dalam pembelajaran mereka..tak salahkan mengumpan mereka dgn ganjaran ?dan satu perkara yang paling penting ialah KETEGASAN!! .wajib ada dlm mndidik anak agar mereka belajar drpd setiap ksilapan yg mereka lakukan.....(m_______m)
32 comments

Popular posts from this blog

CIMB CLICK

Kebenaran itu Lebih Sakit