si dia menjeling..si gadis tersenyum..

assalamualaikum...akhirnya timbul gak idea..da puas da pk..selpas terbace entry kakak aku..ting! IDEA!
bg aku sgt mnrik tajuk nie jdoh Vs final year ....klik j kat situ ek..

tapi entry aku kali nie sprti tajuk kat atas 2..*pndang title..smbil ckp ermmm..korang pasti penah alami perkara nie kan?dan bermule dri situ terbit bibit-bibit suke same suka..rindu sama rindu..kalo xbtol bngun ckp YAA!aku pom sme..n_*

kalo mase sekolah dulu..kalo si mamat menjeling..psti si minah tersengeh smbil tersipu malu..*imagine smbil tongkat dagu smpai meleleh air liur..buat la observation sndri..perhatikn suasana sekeliling..lebih2 lg persekitaran blaja..

nak gelak pom ada..hepy pom ada..ley jd angau la jawabnye..terkenang2 kan si dia asyik menjeling2 si hawa nie..dan si mamat plak bersungguh bercerita psal si minah nie kt kawan2.."wei..aku terserempak ng sorang minah cun gleeeerr td..dye asyik pndang aku jer"*sebut gleeeer ikot style AnwarHAdi..hihi

si minah plak da syok sorang2 da dlm blik..waduh2..mdi  xbsh..tdo xlena..mkn xknyang..terkena bias cinta pndang pertama..ecece..
relax r brO..tu baru mnjeling-menjeling ku ditendang..cikit lgi nak msok koLam..Ops..silap lirik tp kena nyanyi ikot cara Dato' siti..n.n

da mnjdi lumrah hidup..dari mata turun ke hati..bermula la titik tolak cinta..kalo si mamat x usha si minah dgn cara 2..ng cara cmne lagi..mybe amik microphone then buat annOuncement..bunyi nye cmnie "perhatian kpd minah bernama tijah bt dollah.."kalo name tersbt ada kena mngena dgn korang..sila abaikan..*_*aku mahu lamar kamo jd suri hidup aku..tok sah ckp pnjng"..mau pengsan si minah 2..

dlm drama boleh r tpi kat lua xgerenti mana2 mamat yg berani buat cmnie..nnti bile da kawin msti korang akan igt balik semua memory 2..'syg..igt x abg lamar syg gune microphone..*terus kena cubit  ..haha
'abg niehhh..!!'kata si istri..(rekaan dialog semata2)..

sebenarnya semua org pernah alami semua nie..cume dgn cara berbeda..tpi..ada yg smpai k jinjng pelamin..alhmdulillah..

crite tu ada kaetan ng aku k??senyap2 suda...chau!

Popular posts from this blog

Cheapmon atau Kenan

Pengalaman Si Ibu : Anak Tak Nak Susu Botol

Kesan Pil Yasmin Kepada Diri Sendiri